Kend kundernes musiksmag og øg omsætningen med musik.

MUSIK i BUTIKKERNE hjælper dig med at lære dine kunders musiksmag at kende. Du skal nemlig spille musik, som falder i deres smag eller i det mindste være bevidst om, hvordan de vil opfatte det.

Kort sagt: Du skal spille musik for dine kunder - ikke for din egen skyld. Ok lidt for din egen skyld. For det gavner omsætningen...

Musik kan påvirke dine kunder på rigtig mange forskellige måder. Kundernes ører registrerer og deres hjerner reagerer på alt lyd hele tiden. Det meste sker helt ubevidst. Ved at spille den “rigtige” musik i butikken kan det derfor påvirke din omsætning markant.

Der er dog ét stort men. Alle de ting du kan opnå med musik, kører gennem et ultraeffektivt filter: Dine kunders personlige musiksmag. Nogle er mest til klassisk, mens andre er til jazz eller heavy. Derfor kan dine kunder reagere vidt forskelligt på det samme stykke musik.

Psykologer har vist, at musiksmagen er en meget vigtig del af vores identitet, og hvilken gruppe af mennesker, vi føler, at vi hører sammen med. En undersøgelse viser, at i teenageårene rangerer musiksmag højere end mærketøj, når de unge skal definere, hvem de er, og hvilken gruppe de hører til.

Hvis du gerne vil spille musik i din butik, er det derfor afgørende, at du ved, hvilken musik dine kunder kan lide. For musiksmagen er det vigtigste filter for den måde, dine kunder oplever og reagerer på musikken i din butik.

Derfor bruger vi i MUSIK i BUTIKKERNE rigtig lang tid på at sætte os ind i hovedet på jeres kunder og de forskellige kundesegmenter, så vi kan udvælge og forudsige, hvordan musikken vil påvirke dem. Kun på den måde, kan du forvente at få en effekt af musikken du spiller i butikken.

Musikken i din butik skal spilles for at påvirke kunderne.

Ikke fordi du eller de ansatte, der er på arbejde, er vilde med et bestemt band.