MUSIK i BUTIKKERNE - hvorfor?

Musik er fantastisk til at skabe en god atmosfære i butikken.

Men musik kan også bruges til at påvirke kundeadfærd - som for eksempel at:

  • Få kunder til at blive længere i butikken
  • Få kunderne til at købe mere per besøg
  • Få kunderne til at købe udvalgte varer
  • Give kunderne større lyst til at komme igen

Forskning har vist, at den rigtige musik i butikken er afgørende for både kundeadfærd og bundlinje. Den viden om musiks effekt, hjælper vi jer med at udnytte i jeres butikker!

MUSIK i BUTIKKERNE™ - hvordan?

Helt kort - vi sørger for det hele:

  • Vi skræddersyer musik, som passer unikt til jeres butikker
  • Vi streamer til en klippestabil boks, der spiller musikken i butikkerne
  • Vi opdaterer og optimerer løbende musikken

I skal faktisk ikke røre en finger!

Vi er grundigere end de flesteMUSIK i BUTIKKERNE er de eneste i Danmark, der arbejder på et analytisk og forskningsbaseret grundlag. Det bruger vi i vores arbejde med at vælge musik, der har den rigtige effekt på jeres kunder. 

De mange indtryk, jeres kunder får gennem sanserne i butikken, skal nemlig spille nøje sammen. Kun når musikken bidrager postivt, kan du forvente resultater.  

Vi bruger ikke krystalkugler og mavefornemmelse - men analyse og objektivitet til at give jer en opdateret effektiv musikprofil.

Men vi stopper ikke her. Vi optimerer nemlig løbende musikken på basis af relevante KPI'er (omsætning, hitrate o.a.), kundernes flow og opholdstid, gennem kundetilfredshedsanalyser og så videre.

Det er en naturlig del af vores service og uden ekstra omkostninger.

Pssst - den slags får du ingen andre steder... 

FØR MUSIKKEN SPILLER

  • Vi starter med en dialog omkring jeres IDENTITET
  • Vi analyserer musiksmagen hos KUNDERNE
  • Vi besøger og lytter til KONKURRENTER
  • Vi sikrer, at musikken styrker ATMOSFÆREN i butikkerne
  • Vi er opmærksomme på musikkens effekt på PERSONALET

TRIN 1: IDENTITET

Vi sørger for, at musikken fortæller kunderne den rigtige historie om jeres brand. Det gør vi blandt andet ved at udnytte, hvordan hjernen ubevidst kobler sanseindtrykkene i butikken.

TRIN 2: AFSÆTTET

Vi fastsætter KPI'er for at vide, hvilken effekt musikprofilen har på jeres kunder og bruger resultatet aktivt for ikke at arbejde i blinde med musikken.

TRIN 3: KUNDERNE

Vi skal - ved jeres hjælp - helt ind i hovedet på jeres kunder, så vi kan vælge musik, der bedst får dem til at føle sig ekstra godt tilpas i jeres butikker.

TRIN 4: KONKURRENTER

Vi hjælper jer med, at skabe jeres egen lyd, så kunderne oplever - også med lukkede øjne - at de er i jeres butikker. Og ikke andre steder.

TRIN 5: ATMOSFÆREN

Vi hjælper jer med at få musikken til at understrege, forstærke eller nedtone stemningen af butikkernes indretning. 

TRIN 6: PERSONALET

Vi sørger for at musikken også tager hensyn til jeres ansatte. Generer musikken, ryger det gode humør - og med det den gode service.

Sådan vælger vi musik

  • Musikken udvælges manuelt til en HÅNDLAVET og unik musikprofil
  • Vi skaber et MOODBOARD, som bliver DNA for musikbasen
  • Vi tester musiksammensætning og rotation med stor GRUNDIGHED
  • Hver butik modtager en driftsikker boks. Så spiller musikken NON STOP 

TRIN 1: HÅNDLAVET

Vi udvælger hvert eneste nummer unikt til jeres musikprofil. Og ja, det er et stort arbejde. Men det sikrer, at musikprofilen bliver 100% jeres egen lyd. 

TRIN 2: MOODBOARD

Det musikalske moodboard skal fange essensen af det, hvordan I grundlæggende lyder. Jeres lyd DNA. Derfor går vi først videre med at sammensætte musikken, når vi er helt enige.

TRIN 3: GRUNDIGHED

Vi tester meget grundigt, om musikken spiller som den skal og optimerer hele musikflowet, inden musikken slippes løs i butikkerne.

TRIN 4: NON STOP

Vi leverer en lille streamingboks til hver butik, som blot tilsluttes strøm, internet og højtalere - så spiller musikken. Også når internettet ryger.

Når Musikken spiller

  • Musikkens EFFEKT måles i forhold til KPI'er
  • Musikken opdateres for at fastholde en DYNAMISK effektiv musikprofil
  • Musikken tilpasses DAGSRYTMEN for at påvirke kundeflowet positivt
  • Jævnlig EVALUERING sikrer, at musikken altid er i tråd med jeres strategi
  • ZONER kan skabe forskellige oplevelser  
  • REKLAMER og specielle soundtracks til EVENTS efter behov 

TRIN 1: EFFEKTEN

Når musikken har spillet et stykke tid, tjekker vi igen  relevante nøgletal for at se, om musikken virker som forventet og bruger det til at optimere musikken yderligere.

TRIN 2: DYNAMISK

På basis af jeres input og de hårde data fra kundeanalyser og nøgletal holdes musikprofilen "frisk" og altid optimeret til at give det bedste resultat for bundlinie og kundetilfredshed.

TRIN 3: DAGSRYTMEN

Den  generelle lyd finpudses yderligere, så den passer til forskellige kundesegmenter og stemninger gennem ugen og bidrager til at styre kundeflow og længere besøg i butikkerne.

TRIN 4: EVALUERING

Evalueringsmøder holdes løbende. Her drøfter vi grundlæggende ændringer for at sikre, at musikprofilen er i tråd med jeres overordnede kommunikationsstrategi.

TRIN 5: ZONER

Vi kan lave zoner i samme butik eller tilpasse lydbilledet til enkelte butikker. Der er nemlig forskel på, hvordan musikken virker i Gentofte og i Gug, i grønt- eller vinafdelingen og i området med jeans eller habitter.

TRIN 6: REKLAMER OG EVENTS

Vi kan lægge reklamer ind og lave specielle playlister, som understøtter temadage, fødselsdage, modeopvisninger og andet. Og ja - vi får lyden af jul til at lyde som jer. Ikke af Tuborgs julehits fra ´87.

MUSIK i BUTIKKERNE

Vi skræddersyr en unik musikprofil til butikskæder.

 Resultatet skabes på et fundament af grundig dialog, høj faglighed og dokumenteret forskning.

All-in-one abonnementsløsning uden opstartsomkostninger